Tisdag

Ja, idag var det inte så roligt att gå med med mina microfiber-pälsade pudlar! Snö i håret och slask på vägen, men det är bara att gilla läget och konstatera: det finns bättre och sämre dagar för promenader! Jag hade i alla fall sällskap av Dotra och vännen ”T”, så då slapp jag tänka på vädret hela tiden.

Jag gjorde en storstädning i mitt vandrande pinne-terrarium också. Hittade en hel del små ägg som jag tog hand om, och en levande pinne-bebis. Men jag har problem nu, för alla burkar är slut! Det börjar bli panik att finna nya godisburkar att göra pinne-bebis-palats och ägg-förvaring av. Fick till slut tag på en gammal glassburk som får duga till dessa ägg.

Till slut blev det riktigt fint hos pinnarna, med en nyköpt citronmeliss (tack för tipset, vandrandepinnar.se) och en egen odling av bebis-havre som det gröna inslaget.

Nu ska jag gå och skörda dagens pinn-nykläckningar och ge dem nytt hem med fräsch mat, innan jag kryper till kojs!

Lämna en kommentar