Söndag

Vaknade i morse med en rejäl huvudvärk och lite illamående, så jag tog alvedon och gick och la mig en stund till. Det hjälpte lite i alla fall… Men allt jag hade tänkt göra idag blev inte av, kan jag nog lugnt konstatera. Lite nytta har jag i alla fall gjort, se akvarierelaterat.

Trots att kylan slagit till igen så måste ju vovvarna få sitt. Morgonen tog Dotra, hon och hundarna hade nog saknat detta. Eftermiddagens promenad tog jag, ensam, ingen ville följa med! Jo, hundarna ville. Fast de trodde nog att något mer skulle ske, för de stannade och kollade in varje (VARJE – tänk hur långsam promenad det blev) bil, ifall de skulle få följa med på något äventyr. Förutom att det gick väl långsamt, så var det kyligt och blåsigt och det kändes även fast jag hade ylletröjan på mig under jackan. Skönt med frisk luft, ja visst, men ännu skönare att kliva innanför dörren hemma. Satte mig i soffan med en kaffelatte efteråt och kunde i alla fall konstatera att promenaden gjort gott, och att jag mådde lite bättre. Så jag slapp ta extrapiller på em. Bra, gillar inte alla piller jag måste sätta i mig titt som tätt! I morgon ny vecka med nya tag!

Lämna en kommentar